Natten är ung och jag ligger vaken.

Ett konsert besök och ett big brother program senare. Fryser så förbannat, pannan är paj och veden är lagom fuktig och inte alls medgörlig eller brännbar. Lördagsmorgonen blev fin och unik på sitt vis, vaknade tidigt och planen var att hinna duscha innan badrummet blev invarderat av resten av familjen. Hoppade in i duschen, vrider på varmvattenkranen.Och det hände absolut ingenting, efter ett par sekunder morrade rören till och jag blev lätt fundersam. Där stod jag nyvaken och naken iklädd endast badmössa av motivet djävulshorn. Skakade som ett asplöv i orkanvind, gick och la mig igen. Visade sig att det hade varit -25 den natten, jag eldade som en skogshuggare i en hydda utan väggar! Uta bara helskotta i vår fjösiga lilla kamin som mer fyller en funktion som inredning än värmekälla. Hann bränna handen rätt saftigt. Fixade en fin rökarom i resten av huset. Spenderade den desto bättre kvällen tillsammans med en helhärlig grabb, kvällen vart asfin och full med garv och konstiga samtalsämnen. Nu är det tekniskt sett måndag, ska försöka framkalla en skönhetsömn på några timmar. Fy vad fint. God natt lovers.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0