tjorvigt och lite görigt

Har sjukat hela dagen, pisshuvud. Migränen försökte föda ut min högra hjärnhalva ur tinningen, en hel jävla förlossning pågick tills jag tog några piller som fick mig att känna mig som en klubbad kossa. Nu kan jag iallafall gå rakt och se klart. Har varit hur oaktiv som helst, fastän jag skulle ha behövt vara jätte aktiv och röja undan allt jävla plugg så jag kan härja fritt på lovet, som sagt nu vart det lite ändrade planer.
Nu är klockan 21.00 precis i denna timma brukar min hjärna lägga ner koncentrationen och ställa in sig på tvftittande, och det är allt den klarar av. Och symptomen blir ju inte bättre av att jag har haft tredje världskriget i min hjärna.
Min vän mysmoa ringde nyss och skulle få mig på fötter, hjälpa mig med förberedelser in för provet vilket slutade med att anteckningspappret fylldes av misslyckade ritningar av en proteincell, instruktionerna bör inte tas över telefon. Allt avbröts lite och vi diskuterade moas tjorviga kista. Skrattade, all energi som skulle ha gått åt i dag kom ut under ett samtal på 30 minuter. Härligt, jag kommer i villket fall sova gott nu.

Natten är ung och jag ligger vaken.

Ett konsert besök och ett big brother program senare. Fryser så förbannat, pannan är paj och veden är lagom fuktig och inte alls medgörlig eller brännbar. Lördagsmorgonen blev fin och unik på sitt vis, vaknade tidigt och planen var att hinna duscha innan badrummet blev invarderat av resten av familjen. Hoppade in i duschen, vrider på varmvattenkranen.Och det hände absolut ingenting, efter ett par sekunder morrade rören till och jag blev lätt fundersam. Där stod jag nyvaken och naken iklädd endast badmössa av motivet djävulshorn. Skakade som ett asplöv i orkanvind, gick och la mig igen. Visade sig att det hade varit -25 den natten, jag eldade som en skogshuggare i en hydda utan väggar! Uta bara helskotta i vår fjösiga lilla kamin som mer fyller en funktion som inredning än värmekälla. Hann bränna handen rätt saftigt. Fixade en fin rökarom i resten av huset. Spenderade den desto bättre kvällen tillsammans med en helhärlig grabb, kvällen vart asfin och full med garv och konstiga samtalsämnen. Nu är det tekniskt sett måndag, ska försöka framkalla en skönhetsömn på några timmar. Fy vad fint. God natt lovers.

Mask lever i jorden, och är bra som bete.

Såg just det ett av de mest motbjudande klippen i mitt liv, en bandmask som snörvlar sig  runt inne tarmen på någon snubbe, inte okej. Indra är härmed portad från mitt rum, mina saker och pussar är förbjudna. Ruffegull kommer inte förstå någonting. Men så blir det mars pankaka! Jag vill inte ha någon vit mask innuti mig som tänker äta upp mina inälvor eller ge mig leversvikt. Klockan är mycket och jag är full på mig själv, känner att livet liksom rinner i mig igen. Har betat av en del grejer idag, kan vara därför.

ses sen

Super mig full på inspiration, utforskar livsglädjen och allt kaos i livet.


möjlighetens land

Nu är det konstaterat, högtalaren är sprängd. Eller ja om den inte var det innan så är den det nu.
Kent har hållit mig sällskap hela kvällen och nu är jag känslomässigt rubbad och känslorna är i hela kroppen och inte på ett samlat ställe i centrum där dom brukar hålla till.
Dagen har varit fin, uttröttande men fin. Fuskade som ett igbarn på ett svenskaprov jag hade glömt bort. Hopplösade mig igenom engelskan. På psykologin konstaterade vi att gud inte finns.

Kom precis ut ur duschen, inser att det är blod över hela övervåningen (?) Kikar ner på min fot och ser att det saknas en flisa av min knöl på foten.. Jag är en levande zombie, jag har rakat benen av bara farten och har inte märkt att jag har skurit av halva foten.


Ordbajsare

Jag har badat, läst onödigt många nummer av SOLO och Cosmopolitan, gått en promend på fem iskalla och jobbiga kilometer! Mamma var en banana splitt och jag var väl mer en piggelin, pappa är magnum som vanligt. Men fy usch vad kallt det var! Motion är något som jag alltid har varit lite överkänslig emot, nästan allergisk.
På sommaren är det mer okej, men tvinga sig ut i det här kalla var ingen vidare förtjusning. Jag har gjort allt i stort sett, förutom att plugga..
Nu dog min inspiration, ska tanka mig full under helgen.

"Hej jag heter Elin och mitt liv är inte som ditt"

Sitter i min ensamhet och skriver på den här förbannade engelska USA upggift gröten.. Och jag är överallt på hela internet förutom på wikipedia och Ne.. Jag är så jävla lathundig less lipsillig lullig och helt jävla lapkojsig i hjärnan. 
Jag pinar mig själv till att sitta kvar på  stolen, lyssnar på musik och försöka vilseleda mina tankar om frihet. Soffan, och ett läxfritt liv. Tänker lite på vad jag ska göra i morgon, "luktar mitt hår bränt? nä.. det var nog bara inbillning, eller jo det luktar nog bränt." Lyssnar på lite mer musik, försöker hitta något bättre, facebook,dagenshoroskop,hotmail. Sladdar in på google och söker på något meningslöst, bara för att mamma swishar förbi och kollar misstänksamt på mig.. Funderar på om min invandrare på hakan tänker utvandra till annan ort eller om jag ska behöva ta till våld.. 
Musiken dånar ut ur dom sprängda högtalarna och rummet blir en musikvideo rautern blinkar i takt med musiken, doften av min nyskalade apelsin får mig att tro att jag är på mallis. Jag kan hålla på och vara omöjlig hur länge som helst.

"The world needs wannabes" bye groupies..

Jag har snackat med gud.

Om jag hade fått betalt och varit asmutad nu så hade jag förmodligen sagt cha cha bloggen!!
Men nu är jag inte det så, jag inleder som vanligt.

Jag sitter här, i ett hav av inlämningsuppgifter som på något underligt vis aldrig blir gjorda. Jag måste hitta en lösning på all denna kallabalik och kaos. Helgen har inte varit så händelserik, spenderat mycket kvalité tid i min mjuka gosiga soffa, och jobbade bort hela min lediga fredag på dagis, jag blir så glad av dagis. Av alla barnen, av alla fina människor som jobbar där.

Idag var Mysmoa förbi en sväng, vi låg som två knubbsälar nerbäddade i min säng och läste Solo, vi bakade kärleksmums, snackade med Gunnar och pappa om konstiga saker. Gick på promenad ner till sjön, och fördjupade oss i frågan, om hur kristna vi egentligen är, vi kom iallafall fram till att det vi "lider" av är inte kristendom. Vi trodde det, men vi kom snabbt fram till att det nog bara är flummiga tankar och idéer. Och med tanke på hur mycket dextrosol och kärleksmums vi hade hävt i oss, så är det förståeligt.
Vi snackade lite med Gud, bara för att det kändes skönt. Där satt jag och min fina vän och bad till gud, på en uppochnervänd rutten båt. Vi bestämde oss för att fästa blicken på något fint och liksom sväva i väg lite, vet inte riktigt om jag lyckades utan stirrade mig mest blind på en älgmocka lite längre bort..

När vi kom in, åt vi ännu mer kärleksmums, kollade på "I rymden finns inga känslor" Riktigt grym,kul på alla vis. Älskar Cecilia Forss helhärlig skådis! Grr
Är lite gojsig i kroppen, kom precis på att jag missade solsidan. Hm, nu ska jag sova. I morgon är en ny dag. låt mig överleva. Tack på förhand.

om man bromsar lite så här, ojsan. Så brukar dom bakom sakta ner.

Jag överlevde bilresan till Rimbo, frågan är om jag överlever resan hem. Då är det i alla fall inte Moa som kör. Jobbade på dagis idag, blev bombad med femtioelva olika teckningar med motivet kludd.  Lekt så ska det låta, kollat på ella och drakarna, läst mamma mu bygger koja. Försökt att lära barnen att inte äta grus, när dom låg raklånga i grushögen och malde i sig. Gospluttar.
Sen kom Mysmoa och hämtade mig och vi åkte härs tvärs över Norrtälje. Burnade in i driven på donken, dom undrade om vi inte hade något emot att vänta i 4 minuter. Säkert 7 minuter senare står vi fortfarande kvar och väntar. Vi hade glömt att hämta drickan, så det blev nog lätt kaos där inne. Vi sladdar in på parkeringen, svär åt fula blöjraggare i avdankade bmv:s, skrattar och skriker svär på tyskanorskadalmålochrysksvenska.
Nu har jag landat i rimbo, lyssar på stones glassar runt i Joppes längenhet. Omringad av görtrevliga människor, nu är det helg! Det känns bra!

Livet är en lattjolajbanlåda

I dag har jag förtärt ett paket dextrosol, dansat i köket till "im so exited"
Stekt kyckligen åthelvete fel, va sur på Moa i fem minuter över att hon påpekade min stekning va fel. Sen gick det inte att va sur på henne något mer, så vi höjde volymen och dansade oss vidare in i kallabaliken. Vi fortsatte på samma bana, dansade som våra pappor, fult och orytmiskt. Och stekte ännu mera kyckling så att det osade till osa-ma bin ladins grotta i norra halvöknen..
Tagit bilder tillsammans med grishuvudet som har legat i skolans frys sen paralellklassens stycklings lektioner, mums. Och detta är min vardag, förstår ni nu varför jag älskar mitt liv så mycket.

jag är rytmen i en slagsmålsklubben låt, men i själva verket lyssnar jag på beethoven och käkar rysk kaviar. Man slutar aldrig förvånas. Fan vad jag lever.


du stal mitt sound

Helst av allt så skulle jag vilja köra upp fingrarna i munnen, upp mot hjärnan och framkalla en så kallad hjärnspya och spy ut alla mina lärdommar. Börja om på nytt. Funderar på att stanna hemma i en vecka och bara sova. Typ till det stadiet har jag sjunkit den här veckan. Onsdagar, lillördagar. Scemat är som en jävla gröt, börjar nästan få upp flåset mellan lektionerna. Fortsätter det såhär så har jag topp kondis tills jag tar studenten. Somnade på alkoholhanteringen bakom en historiabok, vaknade av att Maud höjde rösten en aning. Började fundera på om det var mina snarkningar hon blev konstig i halsen av eller om det verkligen var något som kliade. Kände mig lite dum så jag tvingade upp ögonen och försökte fokusera. För någon vecka sen kläckte jag nämligen ur mig inför henna att jag minsann aaldrig skulle somna på en lektion.. förlåt Maud. Efter skolan, knallade jag och Moa till bussen, jag åkte en station gick några meter, halkade in på sportcentrum. Flippade några burgare, en och annan korv. Pratade med Sofia, glömde matlådorna OCH mina viktiga papper på jobbet. Skrek på sofia över hela flygfyren parkeringen att hon skulle komma tillbaka och låsa upp. Men inte hörde hon mig, istället fick jag förklara mig för en gammal gubbe som mycket troligt glömt hörsnäckan hemma, att jag skrek på min vän och inte på honom. Mycket positivitet i dag känner jag! I morgon är det torsdag och då ska jag sjunga, då blir jag säkerligen på bättre humör. Sen har jag helg!

noll energi

Hjälp vilken dag, jag tror inte att jag gjorde ett dugg vettigt i skolan idag. Det vettigaste var väl att jag vann i armbrytning i en tävling som någon anordnade. Jag låg mest på bordet och gurglade, försökte gråta för att det var så synd om mig, men nja det kom liksom inga tårar så det blev någon blandning av skratt och tillgjorda hulkningar. Kom så småninig om fram till att det inte var så synd om mig... Ville bara sjunka ner i sofforna och ha lite rast, nä men det sörrö fick vi fasiken vara utan för här ska inte liggas på latsidan. Jävla schema. Får man 10 minuters rast så hinner man precis på pricken kuta ner och hämta nya böcker, kanske kissa om man skyndar sig uta bara helskotta. Nja Ig på den schemaläggningen. Känner mig jäkligt negativ idag! Jobbade kväll på sportcentrum, lagom "O"road efter den oerhört låånga promenaden från skolan. Och där dyker två små knubbiga kockar och en jäkligt glad chef upp. Vi snackar om vad som ska göras, på en brytning av gröt, norrländska och dalmål. HAHA! Käkade lite för många bullar, så jag fick bullhjärta. Kollade några minuter på hockey, värdelöst. Jag lyckades pricka in precis då två spelare rök ihop, och den ena blev så jäkla arg så han planterade om ansiktet på den andra snubben. Och inte nog med det så pansarvagnade han sönder de flesta soptunnorna påväg till omklädningsrummet.Så nu har jag fått min dos av hockey för i år. Jobbar i morgon också, hallelujah. stålarstålarstålar.

Biverkande effekter..

Förvirrad, lite tom och känslostörd. Hjälp, så jäkla typiskt mig. Det är evigheter kvar. Och jag har redan börjat daddla.. Urk.

RSS 2.0