d u s t a l m i n s p i r i t, s l y n a



Orkade
mig upp till skolan efter mycket om och men i morse, höll på att dö av utmattning bara påväg till bussen. Flåsade som en jävla bäver när jag hoppade på, möttes av en apgrinig lätt överviktig busschaffis.. Jag ler apstort tillbaka och lägger plånboken på avläsaren.. RÖTT...Igen.. RÖTT.
Tanken passerar mitt huvud- skit nu måste jag stå här och förklara och diskutera och åh jag vill bara gå och sätta mig på stolen! Ser du inte att jag är sjuk gubbjävel!?
Men näärå det blev ett jäkla ståhej, tillslut fick jag åka med iaf. Det visade sig att jag hade mitt hösttermin kort kvar i plånboken, kul att jag är så jäkla glömsk och färgblind att jag inte ens kommer ihåg hur det nya kortet såg ut. Lätt som en plätt om man heter Elin.
Lagom less på bussgubbar, hoppar jag in genom dörrarna i skolan. Där skriker någon liten glad sak rätt ut! KORV!
Haha Moa, vilken jäkla tjej. Och jag vinkar fult tillbaka, nästan som när tjocka busschaufförer hälsar på varandra.

Jag har gått runt och varit glad hela dagen, snackat sönder varenda klasskompis. Om alla vurpor jag lyckades göra i Idre, och om hur kul jag har haft det! Dom lär ha börjat vänja sig vid det här laget.

Skoldagen började gå mot sitt slut, och jag började ta mig hem. Snackade sönder Philip också när jag ändå var i full gång.
Ellinor ringde och berättade att hon hade tagit kontakt med en kille på kulturhuset som behövde en sångerska, han ska kontakta mig inom kort! Det bara sjunger i själen på mig! Det ska verkligen bli jätte kul!

Nu ska jag glida ner och slänga i mig lite mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0