Ö v e r a l l t p å s a m m a g å n g

Sitter vaken är lite tom, helgen är över om en halvtimme och i morgon börjar pesten. Känns som om min "bakisitet" sitter kvar i min hjärna och jag inbillar mig att mitt hår fortfarande luktar inrökt kärring fast än jag har duschat tre gånger på två dagar. Gårdagen spenderade jag klokt nog i min soffa, men nötter och naturtv. Det var liksom det jag orkade med att titta på, dom andra programmen var för högljudda elefant gnägg och syrsor var mer i min smak. Vaknade till när någon skriker MAT! 2 cm från mitt öra.. dom hade visst stått och hojtat på mig ett tag, sov som en nyfälld stock i naturtv. Gosade ner mig i soffan, kollade på lite film med mamma och pappa. Somnade. Vaknade av att mamma och pappa satt och snusade som två sorkar i varsin fåtölj, då slog det mig att fasen vilka mumsiga päron jag har. Daskade till dom lite lätt och så gick vi och la oss.
Snoozade i 2 timmar i dag med 10 minuters intervaller.. fattade aldrig varför. Vaknade städade, for runt som en jäkla bulldoser och bara städade till energin tog slut.
Framåt kvällskvisten tittade Pontus förbi, han hade köpt semlor så det blev till att fika, pappa berättade som vanligt en massa rövarhistorier. Den här gången handlade det om ett par Hallstaviksbor som ville slå ner pappa och "pappas kompis brorsa, som va utvecklingstörd" för att någon hade råkat bjuda upp någon av Hallstaviksgrapparnas brud. Det vart en riktigt fin kväll, nu har Pontus åkt hem och alla sover.

Vilken fin helg det blev.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0