i have decided to be happy because it is good for my health

Samma procedur varje morgon den här veckan, mobilklockan ringer och av en ren händelse är jag så förbaskat "slapphänt" och tappar mobilen rätt i backen. Fixat en rätt så härlig repa lodrätt över skärmen som reflekterar ljuset i mobilen och efterlämnar sig ett sken i regnbågens färger. Lätt frustrerad.  08.20 går bussen från karls kyrkoruin, snubblar in i en och annan bekant, kallpratar utav bara helskotta, snubblar av och går den exakt 1,5 km långa vägen till dagis. Jobbar med dom absolut mysigaste människorna på jorden, skuttar runt och räddar akvariefiskar och gör gipsfigurer på beställning. Har fått enligt mig själv den vassaste dagishjärnan i norrtälje kommun.
 Kör bil då och då, skrämmer mig själv och andra medtrafikanter från vettet, varför köra när man kan bli skjutsad är mitt nya motto. Försöker planera mitt liv som resulterar i ett viss kaos och virrvarr, 19 år med ett ben på jorden och det andra på mars. Den 15 april har jag sökt till Lunds Universitet, och jag ska ha bestämt vilken kurs jag ska gå. Innan dess ska jag ha varit på minst en utlandsresa, slutfört min gitarrkurs som börjar på onsdag, dra på roadtrip till Umeå och hälsa på min skogsmulle, och vara så jävla glad för att jag lever och har hela livet framför mig.
---


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0